رواية الريان الفصل السابع 7 بقلم شغف الاعصار


رواية الريان الفصل السابع 7 بقلم شغف الاعصار

 

الساعه الثلاثه الفجر والجو يعم بالهدوء......الا في ذلك الجبل

حيث يوجد اشتباك بين رجال الشرطه والعصابه وخلص الاشتباك الساعه الخامسه..

فجر:اووف اخيرا خلصنا وهرجع القاهره

عدي:عندك حق هخلص منك 

فجر مش عارفه هي ليه زعلت وقالت:ايوه انا هرتاح وانت كمان يلا سلام يا عدي باشا ومشيت

عدي :انا مالى كده زعلان ليه ما تمشي ميهمنيش

وخلصت المهمه ورجع عدي إلى البيت وفجر للقاهر

فى الصباح...

على السفره

همام:ريان يا ولدي مفيش حاجه جايه في السكه 

كان يشرب ريان ولما سمع كلام ايوه نزل كوبايه المياه وقعد يكح قام عاصي وخبطله على ظهر

عاصي:براحه ياخوي مش كده 

ريان :ابعد يلا ابعد قعد عاصي مكانه 



ريان بص لناحيه فيروز ومسك ايديها:إن شاء الله يا حاج قريب حاولت فيروز تشيل ايديها منه ولكن كان يمسكها بقوه

وعدي اسبوع ما بين الفرح والسعاده ولكن أثناء هذا الأسبوع ذهب عم فجر لها وخطفها وكان عيزها تتجوز ابنه لكن هي رفضت فعذبها مده الاسبوع ده واليوم ده جوزها علي ابن عمها بالغصب

همام :يلا يا عدي 

عدي:حاضر يا حاج يعني لازم انا اللى اجي القاهره معاك المره دي 

همام:كنت باخد ريان بس هو عريس جديد وعاصي برده فاضل انت يلا نمشي عمك سبقنا هناك خلص يلا 

عدي:حاضر ياحاج ومشيوا 

عند ريان نزل تحت يأل على فيروز وقالوا انو هي في المطبخ دخل 

ريان:اعمليلي قهوه وهاتيها على المكتب

فيروز:حاضر وفجأه لقت نفسها متحاصره بين رخامه المطبخ ودرعاته

فيروز:ابعد

ريان:غيري العبايه دي و جاب زجاجه المياه وشرب ومشي

عند عاصي ومهره..



استيقظت مهره وأخذت شاور وارتدت ملابسها وخرجت ولقت عاصي لسه نائم راحت وجابت مياه وكبتها عليه

عاصي:أنتِ قدها

مهره:اي نعم

وفجأه لقت نفسها تحت وعاصي فوقيه

مهره:عاصي لو سمحت ابعد

عاصي:تؤتؤ

مهره:لو سمحت يا عاصي

عاصي:اممم صعبتي عليا وفجأه قبلها من فمها وقام 

مهره:اي اللى عملته ده

عاصي ببراءه:عملت ا

مهره:اللى عملته ده

عاصي:انا معملتش حاجه

مهره:عايزه اروح الكليه 

عاصي:هو أنتِ في كليه

مهره:اه في رابعه كليه 

عاصي:كليه اي 



مهره:طب بيطري

عاصي:طب تجهزي هوصلك

مهره بفرحه: شكراً شكراً وحضنته وبعد دقائق استوعبت وبعد وقالت اسفه ومشيت 

عاصي لبس ونزل وبعدها نزلت مهره ومشيوا 

ذهبت فيروز وخبطت على باب المكتب ريان قال ادخل دخلت فيروز

ريان كان يتحدث على اللاب فيديو كول وكان مع فتاه 

ريان ببسمع:ايوه معاكي يا ميا

ميا:تمام نكمل يا قلبي

فيروز واقفه بتولع متعرفش ليه:قلبك ما انتو شبه بعض

ريان:حطيها على المكتب يا فيروز

فيروز حطتها وكانت هتخرج 

ريان:ثانيه وراجع ميا

ميا:براحتك حياتي



وذهب وأمسك يد فيروز:مش قولتك غيري العبايه

فيروز:انت مالك روح لست ميا دي شوفها

ريان:وهمس بأذنيها يبقي كلامي ميتنفذش وسبها وراح على المكتب وهي خرجت وغيرت العبايه

عند مهره : وقف هنا يا عاصي

عاصي:ليه 

مهره:هنزل هنا علشان يعني الناس متشوفنيش معاك ويقولوا عليا حاجه

عاصي:يبقي حد يتكلم عليكي

مهره:نزلني هنا بس

عاصي:ماشي 

وذهب مهره الجامعه ودخلت المدرج وقعدت وسمع

ت من البنات انو في دكتور جديد جاي ......

عند فجر دخلت عليها مرات عمها وكان وجه فجر ملئ بالكدمات

مرات عمها:قومي يلا علشان المأذون قرب يجي

فجر:مش هتجوزه ابعدي عني واطلعي بره

مرات عمها وامسكتها من شعرها وقعدت تضربها على وجهها :انا بتطرديني من بيتي يا ******والله لاوريكي

وقعدت تضرب فيها لغيت لما دخل عمها وابن عمها 

عمها:سيبها دلوقت وبعد الجواز اعملى اللى أنتِ عيزاه وأنتِ يلا البسي واجهزي وطلع عمها ومراته وفضل ابن عمها



ابن عمها:انا عايز انفذ ليله الدخله دلوقت بس لأ خليني اصبر كلها ساعه يا جميل وطلع

فجر قبل ما تفقد الوعي :عدي

عند عدي شعر بقبضه في قلبه 

همام:مالك يا ولد

عدي:مفيش يا حاج

ونزلوا ودخلوا الشركه وجه لعدي اتصال 

احد ما :عدي باشا البنت اللى قولت تراقبها هتجوز انهارده ابن عمها 

عدي:تمام واغلق الخط

عدي:ازاي يعني هتجوز انا مش مرتاح انا هروح اشوف بنفسي ودخل لوالده 

عدي:انا رايح مشوار وجاي 

همام:بس لكن عدي كان مشي

عند مهره...

قعدت وفجأه لقت عاصي دخل ووقف مكان الدكتور 

عاصي:انا الدكتور الجديد عاصي وهشرح ليكم الماده دي يارب يكون علم حلو واحنا مع بعض



الجميع اعجب به وكانت مهره مصدومه وسمعت بعض الفتيات

الفتاه الاولى:يخربيت جماله بس اكيد متجوز مين اللى هتسيب الحلاوه دي

الفتاه الثانيه:لا يابت مش في أيده دبله نظرت مهره له ملقتش دبلته

بدأ عاصي الشرح 

عاصي:يا انسه 



الفصل الثامن من هنا 



تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×